söndag 9 augusti 2009

underbart

solen skiner idag igen,
hade det inte varit så varmt så hade jag gett mig ut och ridit idag :)

saknar min lilla Dammie :)
har inte hunnit med henne nu så mycket,

hon kom lite i mellan där när jag fick sommarjobbet,
sedan åkte jag ju till karlskrona några dagar,
och så var det ju göteborg,
ja konstigt nog,
jag har inte hunnit med henne fast än att jag egentligen inte gjort så mycket.

egentligen har jag kanske hunnit?
men jag har inte tagit tag i det bara kanske,

har iaf bestämt mig för att så snart skolan börjar igen ska jag sätta igång och rida henne mer på banan,
få igång både henne och mig :P
dammie behöver få upp kondisen,
och jag med för visserligen, men jag behöver speciellt bli bättre på att arbeta henne,

ska försöka få tag i dammis föra ägare och höra om hon kan hjälp mig lite och ge mig en lektion.
men det blir säkert inte av :P

jag är för feg, inte feg för att rida eller så,
men att vissa upp "hur" jag rider,
nja, den tanken lockar mig inte så mycket,

jag lyssnar på dom mesta tipsen jag får när det gäller ridningen och det är det man behöver för att lära sig rida bättre,

så jag tar alltid till mig när stallsägaren ex säger till mig ex att göra så istället.
nog pratat om stallet och hästar nu ;)

ne vet inte vad detta blev för dåligt inlägg,
inget intressant eller så,
har brist på något att skriva om just nu,
det är därför det blir lite så här,

ne nu ska jag gå ut och sätta mig i solen,
mamma bara klagar på att jag är så blek :P
så det blir att slänga på sig bikiniöverdel och sitta och läsa eller något.

ett tips till er diabetiker!
tänk på att när ni nu är ute i solen och kanske solar eller så, ha insulinet/pumpen skyddad,
inget roligt och kanske vara iväg och bada någonstans och så hamnar man jätte högt i blodsockret och får inte ner det pga att insulinet är förstört,

jag själv körde alltid med kylfodral när jag hade insulinpennor,
nu ser jag alltid till att gömma slangen i byxlinjen eller har pumpen och den största delen av slangen under en handuk.

och en påminnelse till alla med diabetes och utan,
glöm inte dricka vatten,
man får lätt vattenbrist om man är ute i varmen och glömmer dricka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar