fredag 14 augusti 2009

god kväll

blir att kliva upp rätt tidigt imon :)
har lovat att vara i stallet vid 7 och hjälpa till att flytta hästarna till hagen,

egentligen sa vi halv 7 för jag fick för mig att jag skulle vara på banan halv 8.
men nej då, det började inte fören halv 10 ;)
så det blir till att cykla hem igen efter stallet och sedan kanske sova lite till (a)
nja, äter nog frukost när jag kommer hem därifrån istället och så kan jag sova lite längre istället ;)

var i stallet idag ju med :)
UNDERBART!
härligt och rida när man inte gjort det på 4 veckor.
men det kommer nog säkert kännas i benen imorgon ;)

vi red på banan i 50min och jag jobbade på med Dammie så gott jag kunde
hästen hade inte överdrivet mycket ork (inte jag heller för den delen ;) )
men det är inte konstigt för jag fick reda på att hon inte gått på 3 veckor.
men dom har ståt på ett annat ställe i några veckor och när dom står där har dom "semester" med andra ord rids knappt inte.

men det gick iaf rätt bra idag vill jag säga,
Malin har lärt mig en sådan underbar liten extra grej man kan göra och vips så håller man händerna rätt,
så det märks stor skillnad när man använder det för då går ju genast hästen bättre med ;)

ja det hästen kan,
man måste bara kunna tala om för henne vad hon ska göra, sedan gör hon det.
och så måste man vara lite envis med ;)

ne ska nog gå och lägga mig nu faktiskt :)
måste ju villa upp mig så man kan vara i topp form till licenset.
har fått veta att han som håller i det är rätt sträng och håller "hårt" i alla regler,
och ja, egnetligen är det ju så det ska vara så det är ju egentligen ingenting ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar