torsdag 13 augusti 2009

åskar

usch,
det åskar något otroligt nu,

är inte jätte för tjust i åskan,
men det är något som kommit nu den senaste tiden,

har ALDRIG varit rädd för åskan innan,
eller jag är inte rädd för den nu heller,
men tycker det är lite obehagligt,

kan väl vara att senast det åskade slog åskan ner i våran varmepanna, så kretskortet fungerar inte.

en helt underbar häst med som jag har ridit en gång slog åskan ner i för inte länge sedan.
ett gotlandsruss var det :) Madicken, mysig liten häst.
hade just fått föl och så slog åskan ner i henne,
självklart dog hon, så det lilla fölet blev ju ensam kvar.
vet inte hur det har gått för dom med att hitta amma till den,
usch, tänk vad hemskt att hitta hästen i hagen sedan.

pappa kom just in genom dörren med posten,
har fått hem min mätare,
men blev riktigt förvånad,
har dom ändrat om mätaren tänkte jag?
lysknappen finns inte längre, mätaren är större,
visserligen större disiply.
men sedan såg jag att det står på den Freestyle FREEDOM - Lite
dom andra jag har är bara en freestyle lite.
kanske är skillnad?

ska testa denna mätaren och se om den funkar i dataprogramet, isf ska jag börja använda denna.
det blir spännande att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar