måndag 31 augusti 2009

ny vecka

Det har varit en liten speciel dag idag,
många starka känslor har svävat runt i skolan.

en av omvårdnadslärarna har gått bort i lördags kväll,

alla började fundera och fråga och ha sig när dom såg flagan på halv stång.
runt halv 9 hörde man rektorns röst i högtallarna som berättade vad som hade hänt.

jag har aldrig träffat läraren, men egentligen skulle hon varit en av mina klassföreståndare, men eftersom hon blev sjuk så fick vi bara en istället.

en del går oberörda runt här och bryr sig inte så mycket medans andra har starka känslor som svävar i kropp och sinne.
men jag tror nästan att alla kände av stämningen ändå,
en tyst stämning som är lite svår att beskriva.

58 år var hon bara,
så med andra ord, en för tidig ålder att dö i.
men ibland blir det så och det finns inte mycket man kan göra åt.
hon hade tydligen åtminstånde fått en fin sista stund och hade sina nära omkring sig.

även fast jag inte känner denna människa så kan jag känna lite sorg för det här.

nu hinner jag iaf inte skriva mer,
om 10 minuter börjar Psykologin och jag ska hinna skriva ut mitt nya schema innan jag ger mig av ditt.

efter skolan blir det motorbananbanan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar