fredag 28 augusti 2009

hästar med lugnande effekt

något är fel,
jag säger bara det,
något är väldigt fel,

oron i magen finns hela tiden och jag kan inte tänka riktigt,

jag vill veta vad det är..
vad det är som stör mig,

jag vet inte ens vad jag ska skriva här..

hjärnan är helt tom med ändå fylld med så många funderingar.

jag vill upp till stallet nu,
upp till hästarna,
sitta i hagen och titta på dom eller sitta i stallet om bara njuta,
höra hur dom tuggar på sitt hö i sina boxar.
hur kan ett djur ha en sådan lugnande effekt?
det är ju nästan sjukt.

jag tror inte det är något speciellt med mig som blir lugn av hästar, jag tror faktiskt att det är många som blir det.

har lust att åka upp ditt imon och spendera en lång stund där..
men jag har annat jag egentligen ska göra..
är man egoistisk om man väljer det som kommer göra en själv bäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar