onsdag 15 juli 2009

Vem jag är??

var ute och gick en kvällspromenad med hunden för ett tag sedan,

plötsligt fick jag en härlig känsla, en känsla full av minnen :)

fick en längtan av att åka iväg till Halmstad, till havet där, som jag nästan gjort varje sommar :)
eller varför inte Ystad igen, eller Kalmar, eller Göteborg, ja någonstans där havet finns nära.

finns inget som är så underbart,
vattnet, :)
havets ljud och framför allt lukten och luften.
ja jag trivs som fisken i vattnet på sådan ställen :)

åh bland det bästa är att blodsockret ligger helt underbart bra då,
när man är ex i Halmstad som jag brukar vara under sommaren, ja då kopplar man av, solar, badar, vilar, tar det helt enkelt lugnt och vips, ja då ligger även blodsockret helt underbart,
ingen stress som gör att levern ger en onödigt socker eller liknande.
det är bara lugnt och härligt.

eller,
ja :)
åka upp mot landet :D
upp till Lappland :)
det är som att sitta i ett vykort när man sitter där uppe ex vid stora sjöfallet,
det är bland det vackraste stället jag någonsin varit på :)
och OM jag tänker åka ditt igen,
ja det saken är klar :)
någon gång i livet ska jag tillbaka ditt,

ta med min familj, mina barn och vissa allt det fina sverige har att bjuda på.

ja den dagen jag står där med en egen familj,
då skulle jag vilja låta dom uppleva Sverige på samma sätt som mina föräldrar låtit mig få :)

jag har nästan aldrig varit utomlands, förutom Danmark och Thailand och Norge så har jag bara varit i Sverige

visst att åka utomlands var en upplevelse det så klart :)
men att åka upp mot landet, ja det slår ändå det mesta.

jag är en människa som njuter av naturen,
som bara älskar det.

jag kan ta en mening som jag skrev själv i "Boken om mig själv" i slutet av 9:an
____________

Detta gör mig glad!
hästarna, stallet, sadlarna, hästaffärer, ja allt som nästan luktar häst gör mig glad. jag älskar att ägna min tid åt att sitta på en halvhårig rygg med eller utan sadel och bara njuta. tiden jag ägnar i stallet eller bland hästarna gör mig glad och lycklig för stunden.

att jag har turen att bo i underbara Sverige och kunna njuta av vårt udda klemat, även fast jag är väldigt fröessen av mig så njuter jag under vintern av kylan.

egentligen kan man säga att naturen gör mig glad, jag är lite av en skogsmulle. jag älskar att sitta på en hästrygg när solen skiner, eller när vinden blåser och leker genom håret och även när det regnar lite försiktigt så att man inte blir blött utan bara känner någon enstaka svalkande vatten droppe.

en sak till som gör mig glad är friheten. det låter kanske konstigt.................... o.s.v
_______________

ja det skrev jag om mig själv i ett kapitel i den boken.
det säger rätt mycket om mig,
jag älskar vissa stunder av livet så mycket att det gör ont i mig.
jag verkligen avgudar mörkret, ljuset, solen, månen, ja allt sådant :)

just nu sitter jag och ler för mig själv,
tänker på allt roligt,

visst jag är 17år och dom flesta kanske inte åker med sin familj på semester.
men det gör jag, har gjort det varje år och ska göra det i år igen.
för varje år innehåller dom där underbar tillfällena med familj,
då man gör sådan som får en förstå vad familjekärlek är för något.

jag älskar min familj något otroligt mycket,
och jag är glad över så gott som allt dom låtit mig uppleva, visst finns det saker jag kanske hade velat hoppa över, men även dom tillfällena har givit en någon ny erfarenhet och vem vet? kanske man har nytta av den längre fram i livet.

jag har aldrig varit så envis och gjort som jag har velat som jag gör just nu.
det känns som om man dras åt två hål.
jag kämpar och kämpar för något jag älskar, får NÅGON jag älskar,
men samtidigt kämpar jag imot några jag älskar med.

det är det som är så svårt,
jag gillar inte att sätta mig på tvären mot mina föräldrar,
men ibland blir det så,
och man kommer väl till en fas där man säger "Nu vill jag ha mer ansvar över mitt liv"
jag vet inte om jag kan kalla att det är det jag är inne i nu..
jag vet inte?

men jag vet även att mamma läser bloggen ibland :)
och jag vill säga till dig att jag älskar dig och alla andra i familjen otroligt mycket,
jag är tacksam och lycklig över min uppfostran jag har fått,
jag vill inte göra tvärtemot vad ni tycker,

men ibland måste man det, speciellt när man känner som jag gör för denna människa.
ingen vet hur länge det håller? ingen vet hur det kommer sluta,
men så är det med allt i livet,
det är som en bok som man inte läst färdigt än,
det kommer mer och mer,
tillslut tar boken slut,
och när min bok tar slut?
ja det vet jag inte heller,
men jag hoppas att jag får många fler underbara år :)

Kanske lite rörig text?
börjar med några ord om att jag vill till havet, slutar bland annat med kärleken till min min familj :)

ni som känner mig får gärna lämna en kommentar :)
vad säger ni om texten?
det är mycket känslor för mig i den.
även ni som inte känner mig är ju självklart välkomna och lämna kommentarer som alltid annars :)


gjorde denna bilden idag :) mitt eget öga och det är inte redigerat i photoshop eller liknande, endast ändrat styrkan på ljuset i bilden. blev rätt nöjd måste jag säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar