fredag 17 juli 2009

hem kommen från stallet

ja nu är jag hem kommen från stallet :)

blev sent,
men har hunnit duscha, hämta hunden, redigerat bilderna jag tagit och ätit blåbär sedan jag kom hem ;)
med andra ord kom jag hem för en sådär 1h sedan :)

underbart var det,

Dammie var så pigg och glad och jag bara satt och njöt i sadeln,
eller ne det gjorde jag ju inte :P
haha, jag red ju barbacka så då njöt jag ju inte i sadeln utan på ryggen ;)

lite trav och lite galopp men nästan bara skritt annars.

som sagt helt underbart.
så himmla härligt att komma ut till henne när hon är på gott humör och bara släppa allt annat och bara vara :)

haha,
en sak är säkert iaf ;)
det är att magen tallar före huvudet på denna hästen iaf :P

just när jag skulle sätta på tränset bestämer hästen sig för att vända om och springa långt in i hagen istället,
ja det var bara att snällt försöka gå efter,
men nene, inte gick det för sig.

så istället klev jag ut och tog hinken som vi har grimmorna i, la i en sådär 3 stenar där i och skakade om hinken,
vips så stod alla hästarna jämte mig igen :P
mohaha,
matvrak :P

fick en rätt fin bild på Dammie tycker jag :)
försökte ta en hel bild på henne men det tyckte hon inte jag skulle ha, inte någon fin sådan iaf :P



Den här bilden gillade jag :)

Min älskade Dammie

:) Dammisen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar