fredag 24 juli 2009

svår diabetes

idag är det ju riktigt fint väder ute :)
härligt :D

har just klippt gräset för er som är intresserade :P

mamma och pappa jobbar för fullt med gästrumet som dom håler på att skapa eller vad vi ska kalla det :P

syrran jobbar och jag,
ja jag njuter just nu av värmen ute :)

lite darrig på handen känner jag mig,
tror det är dags att gå in och kolla det blodsocker.

ska försöka sätta mig och skriva ett inlägg om diabetes i vardagen,
se om det blir något eller om jag inte lyckas ;)

mamma pratade just med min väns mamma,
hon har med diabetes och kämpar hårt med den,
för jävligt rent ut sagt att det ska vara så,
hon åker mer eller mindre in på sjukhus 1 gång i månaden och ibland oftare.
hon är helt insulinresistant mot dom vanligt sätten att ta insulin på,
med andra ord, med penna eller pump,

hon har ju med blogg så den kan jag ju länka till i detta inlägget,
finns även på sidan av min blogg,
http://www.svardiabetesochjag.blogg.se/

jag lovar er,
vi som inte har det så här har det förbanat bra egentligen.
har själv varit i liknande sitavation,
men aldirg så svår,
det är jäkligt jobbigt,

senaste gången jag hade så var förra året och jag var så jäkla närra att bar age upp allt så det var inte klokt.

man borde verkligen komma på botemedel för diabetes,
för fasen!
gå med i diabetes föreningen,
tänk om alla kunnde skänka 10kr till diabetes forskningen,
det är ju inte mycket,
men tänk vad mycket pengar det hade blivit när alla hade skänkt det.

ensam gör man inte m,ycket,
men tillsammans gör man allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar