måndag 20 juli 2009

uppenbarelse

antingen har jag fått någon uppenbarelse eller något sådant.

men nu jäkla,
ja nu måste jag börja sköta mig bättre.

kontrollera blodsockret oftare och vara allmänt aktiv på vad som händer med sjukdomen.

ne tack vare att jag har en vän vars pappa har diabetes, och han missköter sig, han sitter nu mera i rullstol, är blind och går på dialys.
är det ett liv man vill ha bara för man missköter diabetesen?

nej så klart inte!
men se till att ta tag i det då!

jag tänkte fasen försöka kämpa nu,
har ingen lust att sitta i samma sits som han nu tyvärr hamnat i pga slarv.
nej jag vill leva ett någorlunda normal liv även som gammal,
och för att göra det måste JAG se till att sköta mig bättre,

så nu jäkla måste jag börja försöka sköta mig bättre,

kommer säkert få många bakslag som gör att jag hamnar i slarvet igen,
men jag kommer ju aldrig klara det om jag inte försöker.
fasen jag har hela livet framför mig.
inte kan jag slänga bort det pga av slarv.

visst diabetes är en skit sjukdom,
men man behöver ju inte göra det värre än vad det redan är.

Ne nu JÄVLA kör vi!!
ÄR NI MED MIG??
hur många stöttar mig i det här? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar