måndag 18 oktober 2010

värsta/roligaste man har gjort med diabetes

godagens världen!

dålig uppdatering i några dagar nu.
känner att jag har varit iväg och gjort så mycket annat så jag har inte hunnit med det ;)
känns inte som om jag har så mycket att säga idag,
är jätte trött och ska nog ta och sova snart.

har inte återhämtat mig från helgen än XD var iväg på fest i lördags och jag känner att jag sov för lite igår för att hinna återhämta mig tills dag.. och det märkte jag i skolan.. vart enda steg man tog var otroligt jobbigt och man hallucinerade nästan om sängen :P

kyligt och jäkligt är det ju med på morgona och det förenklar ju inte uppklivandet direkt.
brukar absolut inte ha svårt att kliva upp på morgona i vanliga fall, men det har jag verkligen nu, det går väl förhoppningsvis över snart ;)

blodsockret har legat jämt och bra :) det känns supper bra!

satt och funderade på det värsta/roligaste jag har gjort med diabetesen.. men kommer inte på något direkt... jag menar man gör ju många gånger dumma och konstiga grejer när man har riktgit lågt socker
.
det enda jag kommer på var när vi var iväg med skolan och åkte skidor, jag kom ifrån mina klasskompisar och hade även riktigt lågt socker och istället för att antingen be någon om hjälp eller ta liften upp så började jag istället vandra uppför hela backen och väl uppe på backen fick idrottsläraren springa iväg och fixa socker till mig, helt totalt borta var jag då i tänkande i hjärnan.

eller ne nu kom jag på något med..
hade matte lektion och hade visst lågt socker, kände det nästan som om jag bara vorre trött och var påväg att slumra till, men plötsligt hade jag verkligen slumrat till och hade trillat med huvudet mot axlen på killen som satt jämte mig, han hade putat till mig och jag vet inte om min mattelärare såg vad som hade hänt eller så, men han kom fram till mig och frågade hur det var. jag kommer inte ihåg om jag visste att jag hade lågt socker men jag tror det eftersom jag svarade som jag gjort, för jag började nämligen gråta och tjöt fram att jag hade diabetes..
så min lärare tog mig i armen och vandrade bort med mig till skolsystern.
efteråt sa han något i stilen med att det var ju inget farligt och jag hade ju inte behövt börja gråta.
haha XD det är ju riktigt patetiskt..
man blir så otroligt känslig när man har lågt socker och ibland kan man ju inte kontrollera någonting, haha ne undra om han kommer ihåg det lika mycket som jag gör.. hoppas inte det xD

har ni gjort något riktigt dumt eller pinsamt, något som ni verkligen kommer ihåg och kan skratta åt nu efteråt, berätta gärna det isf :)

ne nu ska jag sova,
blir spännande och se om man kan stå upp imorgon efter en dubbel ridlektion ;) ska nog inte vara några problem, men lite lär jag känna av det :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar