onsdag 6 oktober 2010

från barn till vuxen

det blev inget Jönköping idag, och det blev ingen diabetessköterska.

hon ringde igår och sa att hon hade ingen möjlighet idag och att vi fick flytta fram tiden, så hon skulle skicka hem en tid, men när jag kom hem från skolan så fanns det ett brev från Värnamo sjukhus till mig och i det låg det en tid till diabetesteamet där, och det var redan om 1 vecka, så på tisdag ska jag ditt.

det kallar jag snabba ryck.
så jag tror jag hoppar över att ha en tid med min diabetessköterska och flyttar istället över till vuxen på tisdag.

skulle egentligen behöva ha en tid med min diabetessköterska i Jönköping, för jag har en grej jag MÅSTE diskutera och bolla med henne om och jag tror inte jag kommer varken våga eller vilja dra upp den saken med ny personal bara sådär början.

men har en annan jag kan diskutera det lite med också, så det löser sig nog.

men som sagt, på TISDAG, då blir jag äntligen Vuxen med diabetesen.. det har jag längtat länge efter, tycker det är så jobbigt att ha så långt till sjukhuset, nu blir det nämligen mycket närmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar