torsdag 14 oktober 2010

läkarbesök

som sagt så var jag iväg på mitt första diabetes läkarbesök i tisdags.
så nu räknas även jag som vuxen ;) det har tagit sin lilla tid, men det hade ju med cystan att göra, att dom ville kolla upp den lite mer och veta vad dom skulle göra med den innan dom lämnar över det.
visserligen är dom inte färdiga med beslutet om cystan än heller, men vi kom överens om att jag ändå skulle flyttas över till vuxen.

jag fick en rätt snabb tid vid överskrivningen eftersom mitt hba1c inte var så bra.
men det var ju bättre denna gången :)

men iaf så kom jag till medicinmottagningen och anmälde mig i receptionen och sedan fick jag sitta ner och vänta på att det skulle bli min tur att få ta vikt och längd, sedan följde dom med mig till ett annat rum och där tog dom EKG. det är ju sådana där grundsaker som alla diabetiker gör när dom är på sina besök.

efter det fick jag sitta ner i väntrummet igen och vänta på läkaren.
skulle vara där klockan 10, men fick vänta ändå till 10.20 innan läkaren kom och ropade upp mig.
det vissade sig att dom hade spenderat en stor tid till att leta efter min journal, men det vissade sig vara utan resultat för den hittade dom inte.
troligen är inte det som ska skickas från jönköping skickat till värnamo.

men fick komma in till läkaren och fick berätta nästan hela min diabeteshistoria för henne eftersom hon absolut inte visste någonting om mig pga att hon som sagt inte hade några papper på mig.

när vi gick igenom provresultaten så vissade sig att det blivit en stor förändring på hba1c, på 2 månader hade det sjunkit från 9,2 till 7,1
kändes jätte bra :)
vi kom även överens om att jag skulle träffa henne 1 gång i halvåret och diabetessköterskan skulle jag träffa var tredje månad.

nu ska jag fortsätta plugga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar