tisdag 19 oktober 2010

sammanfattning

nu tänkte jag ta tag i och skriva en sammanfattning om diabeteslägret "Ride".
eftersom jag är lite latt idag så väljer jag att lägga upp samma text som jag skrev till min lokaladiabetes förening som jag i övrigt fick svar ifrån idag och dom var nöjda med texten.

___________

Genom föreningen ung diabetes har jag och 10 andra ungdomar från hela Sverige mellan åldern 18-30 fått chansen att delta i ett fantastiskt diabetesläger uppe i Storulvån.

Den 22 september packade jag mina väskor och tog sedan flyget från Göteborg upp till Östersund, väl i Östersund blev jag upp hämtad utav två andra lägerdeltagare och vi åkte sedan gemensamt upp till Storulvåns fjällstation.
Under lägret bodde vi på STF mycket mysiga vandrarhem och njöt utav deras fantastiska måltider.
Lägrets aktiviteter började den 23 september och efter en ordentlig frukost delades gruppen upp i två delar, hälften gav sig iväg ut på fjället för att bestiga fjälltoppen Getryggen 1400meter och den andra hälften gav sig iväg på en heldags tur islandshästridning.
Andra dagen skiftade grupperna aktiviteter, denna dagen hade även snön anlänt till oss och för gruppen uppe på fjället blev det även en dag med gigantiska snöbollar, snöänglar och årets första snöbollskrig.
Näst sista dagen fick alla testa på en tur mountainbikes, turen fick bestå utav att ta sig igenom stora vattenpölar, över hängbroar och balansera på smala spångar, det blev många fall och mycket leriga kläder men alla uppskattade aktiviteten.
Förutom alla dessa aktiviteter så har vi spenderat kvällarna i den otroligt mysiga träbastun med utsikt över det fantastiska landskapet och vi har även suttit uppe på loftet och haft många skrattfyllda diskussioner.
Vi har ju självklart under lägret även fått chansen att utbyta erfarenheter och vi har hjälpt varandra genom känningar och höga blodsockervärden.
Det har med andra ord varit ett par fantastiska dagar och jag kan verkligen rekommendera alla ni unga diabetiker som tycker det här verkar intressant att hålla utkik på Ung diabetes hemsida efter fler spännande aktiviteter att delta på.

Anna Gillberg
Anderstorp
_______________________
och nu passar jag på och lägger även upp några bilder från domma fantastiska dagarna :)












har otroligt många fler bilder, men har valt ut några stycken.. kan inte lägga upp alla jag har tagit för då blir det 223 bilder ;) och det känns som det är en anning för många bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar