torsdag 21 oktober 2010

ögonlock likt bly

tröttheten faller ner över ögonen..
jag har just kämpat igenom mig en känning på 2,3 i blodsocker.
det blev att stänga av pumpen en stund och sätta sig och tugga i sig ett äpple.

men nu när jag sitter här och väntar på att sockret ska höjas igen så känner jag hur ögonlocken blir tyngre och tyngre..
dom känns som bly och det är nästan så man måste anstränga sig för att titta.

men har bestämt mig att sitta upp en liten stund till.
måste se att blodsockret lägger sig på en bra nivå först.
inte för att jag är rädd för att gå och lägga mig med lågt blodsocker, men risken är stor att om jag somnar med lågt socker så kommer jag vakna hög,

och jag gillar INTE att börja dagen med höga värden..
nej på morgonen vill jag har runt 5-6,
okej det vill jag väl alltid ha ;) men just på morgonen känns det extra bra.
det känns som det blir en riktigt bra start på morgonen då.

så jag får sitta här en stund till och bråka med mig själv om att hålla ögonlocken öppna.

svårt att ha diabetes? tja.. i sådana här situationer upplever jag iaf det fruktansvärt irriterande..

ska föresten ta och filma King (valpen) någon dag när vi tränar på moment hämta mättan.
vet inte om jag sagt det innan, jag har filmat och egentligen skulle jag kunna lägga upp det, men jag stör mig så på hur jag själv låter i filmen så jag måste filma en gång till...
men risken är väl ändå stor att jag kommer få filma om flera 100gånger innan jag blir nöjd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar