torsdag 14 oktober 2010

värnamo nyheter

som jag berättade igår så skrev jag till mina lokala tidningar om världsdiabetesdagen, jag har fortfarande inte fått något svar via mejl av tidningarna.

men sedan sitter jag här i skolan och ska just ha lite kort rast eftersom våran lektion är så lång. jag traskar mot dörren men ångrar mig för att gå tillbaka och ta med telefonen, just som jag får tag i telefonen upptäcker jag att den ringer.
jag svarar i telefonen och inser att på andra sidan luren sitter värnamo nyheter och pratar med mig.

dom frågade om man skulle "fira" dagen i gislaved på något speciellt sätt, jag sa att jag inte visste men att jag kunde tro att dom skulle lysa upp kommunhuset i år igen.
sedan frågar han om jag själv är drabbad och jag svarar ja!

och då frågar han om jag kunde ställa upp på en intervju om hur en dag för en diabetiker kan se ut,
jag säger ju självklart ja men samtidigt ångrar jag mig.
men jag går med på det och vi beslutar att nästa vecka på tisdag ska vi träffas vid 10.45 i skolan och sedan kommer intervjuven publiceras i tidningen i sammanband med diabetesdagen.


jaha, nu sitter jag här och inser vad jag har gått med på.. jag kan ju nämligen inte säga att det är det bästa jag vet att bli intervjuad eller att enskilt bli fotograferad.
men har jag nu påpekat på att jag tycker att dom tar upp det för lite om dagen så får jag väl ta chansen nu när dom tänker gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar