torsdag 14 maj 2009

Diabetes besök



har just kommit hem från jönköping nu.

träffade min diabetesläkare där.

HBA1C låg på 7,2
samma som innan.

kan bli bättre, det vet jag och det ska det bli :)

hade en hel hög med olika saker vi skulle ta upp, bland annat körkorts intyg, något annat intyg, missnöjen med min senaste sjukhus vistelse och även om min cysta i njuren.

____
efter att vi hade pratat med henne gick vi ner och tog ett EKG, behöver ha det för att jag ska kanske börja äta en ny medicin och då får inte hjärtat vara något problem på, vilket det har varit lite någon gång.

och när vi var färdiga med det skulle vi ge oss av men när vi kommer till dörren kom vi på att vi glömde prata med diabetes sjuksköterskan om recept på nya pennor.

så det tittade på och jag fick en y sort som heter Humapen Memoir.




på den lagras insulindoserna man har tagit i ett minne, jätte smidigt om man någon gång är glömsk som jag kan vara :P




nu ska jag åka en sväng till gislaved på ett besök.
så ha det bra alla :)

1 kommentar:

  1. åh, den pennan har jag med ^^
    jag lägger till dig på bloglovin, du hade en läsvärdig blogg :)

    ha en fin dag! :)

    SvaraRadera