onsdag 4 augusti 2010

jogging och bättre socker

japp,
hej igen :)

ska börja med att tacka Linda som kommenterade i mitt förra inlägg.. att jag inte tänkt på att det är värmen som kan ha med sockret att göra, insulin kan ju även det lätt bli dåligt/sämre pga av att slangen till pumpen lätt kan råka ut för starka solstrålar även fast man tycket att man är noggrann med att stoppa ner slangen i byxlinjen så är det ju självklart att den utsätts för sol ibland.

nu har iaf sockret lagt sig och det ligger på en mycket bättre nivå,
någon morgon har det varit något lågt socker men annars helt ok!

fick mitt resultatet på mitt senaste Hba1c hem skickat i slutet av förra veckan..................................
dom många punkterna representerar resultatet på provet...
kan säga att det var högre än förra gången,
8,9 % var det på....

inte... INTE bra..
men nu under sommaren har det varit jätte svårt att hitta en bra inställning eftersom sockret hoppat så och eftersom jag behövt höja pumpen så mycket, jag visste att det skulle ha blivit högre, men det är ändå OTROLIGT irriterande när man får svaret i handen.

nu blir det hårt kämpning med att få ner det, ska väl till sjukhuset nu i augusti och hoppas på att det har sjunkt lite redan då.

tycker att det borde vara lättare att få ner sockret och att jag borde behöva mindre insulin än vanligt eftersom jag har börjat löptränna.
det har jag ju ändå hållit på med nu i cirka 2 veckor och tränat flera gånger i veckan, så det borde göra någon verkan på sockret tycker jag..

och absolut det måste det ju göra, hade säkert behövt ännu mera insulin annars.

diskuterade resultatet på mitt hba1c med mamma just och vi kom fram till en förklaring på det hella... det brukar nog bli så när jag slarvar... och då menar jag inte med att ta insulin eller blodsocker eller liknande utan det har inget med diabetesen och göra och jag diskuterar inte om det området och skriver inte vad det handlar om i bloggen för det ligger för privat inpå livet,
men jag har mig själv och skylla,

och förhoppningsvis kanske sockret blir bättre nu när allt annat fungerar bättre.

ne, nu måste jag ta mig ett blodsocker, känner mig otroligt tung i armarna och tror jag har en känning på gång faktiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar