tisdag 24 augusti 2010

freestyle lite stickor har nytt utseende

fick hem mina stickor idag till min blodsockermätare "Freestyel lite"
blev lite förvånad när jag tog fram en burk för upptäckte då att dom hade bytt utseende på dom lite.

bukren var dels inte blå längre utan nu var den gul och stickorna hade fått en fjäril på sig och själva stället där blodet tas upp på såg annorlunda ut.

att dom ändrade det där sista jag nämnde finns säkert en logisk förklaring till, men varför dom ändrade själva burken till färgen gul funderar jag lite över.. för jag tror att den blåa färgen är lite som en symbol för dom, för det är ju nämligen så att fjärilen som är deras ikon eller vad man ska säga är ju blå och jag tror att det är därför både mätaren och själva provtagnings prylen (i brist på ord kallar vi den för det) är blå.

men lite roligt att det ändrar på sig, så länge det fungerar så är jag nöjd ;) och då kan dom få bytta färger hur mycket dom vill :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar