måndag 23 augusti 2010

skolstart

ja nu börjar det dra ihop sig..
ska snart gå och lägga mig, för imorgon när man kliver upp är det dags för skola igen ;)

tycker sommaren varit skön.. har varit underbart att fått chansen att arbete, det har gjort min sommar till något bra. i vanliga fall brukar jag tappa alla mina rutiner och allt blir bara kaos, nu har jag fått ha nya rutiner under hella sommaren och det har passat mig jätte bra.

men som sagt, skolstart imorgon.
sista året ;)
men år som år, det gäller ändå att planera in saker och ting så att allt ska fungera med diabetesen.

så jag har just packat ihop min lilla diabetespennfack som jag har liggande i skåpet i skolan.
har laddat upp med nytt insulin i en penna, kollat att det finns nålar och druvsocker och imorgon när mina sticker till blodsockermätaren äntligen kommer så ska jag ta med en extra burk till skolan med, för om det är något som har en förmåga att ta slut när man väl är i skolan så är det dom :P så det försöker jag alltid ha en extra burk utav.
så laddar jag upp inför skolan.. egentligen borde jag slänga ner en liten peng i det pennfacket med.. det har jag faktiskt aldrig tänkt på..
oftast har jag plånboken med mig, men någon gång kanske man har missat den och då kan det ju vara smidigt att han 20kr liggande där så att man slipper skriva upp det på cafeterian varje gång.

för i våran skola har vi det så att vi diabetiker får skriva upp vad vi handlar och sedan betala det senare, detta får vi för att när vi har känning är det meningen att vi ska kunna få i oss något även fast vi inte har pengar med oss.

och jag har även varit med om det några gånger att mina lärare hämtat en smörgås åt mig och skrivit upp det i mitt namn och sedan när jag mått bättre har jag gått och betalat det.

ne som sagt.. nu är det bäst jag går och lägger mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar