torsdag 26 augusti 2010

läkarbesök avklarat

japp..
då var det över, nu har jag varit på mitt sista läkarbesök på diabetes barn!
det blir inte mitt sista besök på diabetes barn däremot,
tackvare mitt underbara Hba1c på 9,2................ så fick jag en tid till Diabetessjuksköterskan om en månad..

och ja.. 9,2 var det Hba1c landade på.. jag tog ett hba1c på labb för cirka 1,5månad sedan, då låg det på 8,9 och jag var bomsäker på att det har jag lyckats sänka.
men som sagt, det var högre.

och när mamma och jag var klara på sjukhuset och hade lämnat avdelningens dörrar så kände jag hur tårarna pressade i ögonvrån..
jag blev så otroligt besviken.

tycker ändå att jag hade legat helt okej när jag har kollat sockret..
men tydligen inte..
antingen för få blodsockervärden, slarv med måltider (för få måltider och för sällan) och helt enkelt fel inställning på insulinet..

nu jäkla säger jag!!!
nu jäkla ska jag ta socker tills jag är sönder stucken i fingrarna, jag ska sänka mitt hab1c riktigt ordentligt på bara 1månad!!
det ska fasen ner!

bad om ett nytt körkortsintyg idag med.... tror ni transportstyrelsen kommer godkänna det? det är inte helt säker.. få se om jag blir av med körtillståndet.. det finns en möjlighet till det med ett sådant dåligt hba1c.

fick några demogrejer utav diabetessköterskan med, för rätt länge sedan så klagade jag på att jag inte kan sätta mina fästen till pumpen på magen för att dom bara viker sig, jag kunde inte heller använda stålnålen eftersom jag fick lite utslag utav den, men hon berättade att ett annat företag hade tagit fram andra fästen som skulle vara hårdare slang på.
så fick hem 2 olika typer av fästen, en som hetter Cleo infusion set och en annan som heter något med Unomedical.
tänkte skriva om dom sedan när jag har testat båda.

har bytt till unomedicalen idag och lite krånglig tyckte jag den var att förstå hur man skulle sätta ditt den, det lär man väl sig väl efter att man gjort det några gånger visserligen.

men ska bli spännande att testa Cleos infusion set, såg en film om den på youtube och den verkade väldigt smidig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar