söndag 22 augusti 2010

Lchf kost

Hej

har åter igen lidit utav en riktigt jobbig dag med hoppande socker..
blir så frustrerad över det.
jag tycker att jag äter exakt det samma varje gång och rör mig minst lika mycket, men ändå är det helt olika hur mycket insulin jag måste ta för att få ett bra socker.

men för ett tag sedan fick jag en kommentar på bloggen från en som tipsade om en kost som hetter Lchf.

det innebär att man ska äta mat som innehåller lite socker och kolhydrater, denna kost ska vara väldigt bra vid diabetes typ2, men jag har även läst om folk som har typ1 och ätit kosten och sedan fått lättare att styra sitt blodsocker och fått det på en mycket jämnare balans.

så jag börjar bli lite suggen på att testa det,
jag menar det kan ju aldrig vara fel att försöka.

tog upp det med mamma idag men hon verkade inte riktigt intresserad, bad henne fundera lite på det och har även tänkt att jag ska ta och prata med min dietist om det.

men vill vänta tills jag har blivit flyttad till vuxen, alltså på en annan ort, för det blir mycket närmre för mig och då kan jag även åka ditt själv och diskutera det med dietisten, jag menar det är lättare att få en tid när man inte är så bunden vid att mamma måste följa med.

och skulle jag nappa på det går det ju sedan ha ett till besök där även mamma är med och diskuterar det med dietisten.

men detta ligger nog lite längre fram på året, ska ju till diabetes barn på torsdag och det är ju planerat att det ska vara mitt sista,
men sedan ska jag ju komma på mitt första besök på vuxen med för att räknas som överskriven och det är ju egentligen först förens då jag kan ta upp mitt önskemål om att boka in en tid hos dietisten.

ne nu ska jag ta och sova, ska upp och jobba imorgon.
måste stänga mitt fönster med för det bara väller in mygg och jag har ingen lust att sova tillsammans med dom!

1 kommentar:

  1. Hej på dig! Man får helt enkelt ta å hitta sin grej.. Åt enligt GI för ett par år sedan (utan kolhydrater, fast åt gröt o ibland bröd) Kände efter ett tag att jag inte kunde hålla mitt socker trots att jag sänkte mina doser.. men det är alltid värt att prova. Man märker vad som påverkar bra och vad som påverkar dåligt! Lycka till! Kram/Emma

    SvaraRadera