måndag 9 augusti 2010

Hej!

hej på er igen,

idag har sockret varit rent åt helskotta på förmiddag...
fattar inte vad som har hänt med det,
men det blev bättre till eftermiddagen iaf.

först låg det på 2,4 och det var i sammanband med frukosten och inte var jag hungrig, i vanliga fall är jag ALLTID hungrig när jag ligger lågt, men jag petade i mig lite frukost och tog mitt vanliga insulin till, men helt plötsligt låg det på 15....

blir så irriterad på dessa blodsocker svängningar.

och dom senaste dagarna har det bara regnat med.. börjar bli rastlös, vill ut och springa..
ska försöka göra det imon.. måste nästan göra det även ifall det regnar..

nästa vecka ska jag iväg på ett sjukhus besök som inte har med diabetesen att göra, men jag har tänkt ta upp en sak som jag funderar på att testa..
klarar jag av det jag funderar att testa och reder ut det problemet så jag tror jag även att det kan underlätta och förbättra mitt blodsocker väldigt mycket..
jag ska diskutera om det och sedan får vi se hur det går..
är så trött på dåliga HBA1C nu..

eller trött på diabetes i huvudtaget får man väl säga?

läste lindas fantastiska artikel på aftonbladet :) så himla roligt att diabetes blir mer uppmärksammat och är det någon som ska ha mycket uppmärksamhet är det hon och Camilla,
det är mina absoluta favorit bloggare :) och jag hoppas innerligt att Camilla inte lägger ner sin blogg som hon just nu går runt och funderar på.

föresten så här har i Lindas artikel :)
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/medicin/article7270664.ab
den är mycket läsvärd :)

ne nu ska jag försöka få lite gjort här hemma :) men andra ord, ingenting ;) :P
ska koka mig lite te och kanske fortsätta titta på en film som jag började på igår.

1 kommentar:

  1. http://www.kostdoktorn.se/typ-1-diabetes-lchf-och-t-trojor

    Läs detta och annat på sajten. Titta på blodsockerkurvan. Lycka till.

    SvaraRadera