torsdag 29 juli 2010

högt socker

Hej

just nu har jag jätte problem med mitt socker,
förstår det inte riktigt, kan ta rätt mycket mer insulin än jag brukar ta i vanligtvis,

som ex går jag på 6 enheter mer i basalen och när jag äter frukost tar jag runt 5-6 enheter och äter alltid det samma, har ätit det samma nu med till frukost och tagit 6 enheter insulin men ändå hamnar jag högt.

har testat att bytta nålar och haft mig, men det verkar inte vara något fel på dom direkt,

tog 10 enheter nu när jag kom hem från jobbet då jag låg på 17,7...
får se vad som händer med sockret.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Är typ1:a oxå, sen 1989.

    Har du kollat möjligheter med annan kost?

    Själv äter jag jägarkost "LCHF".
    efter 20 år med tallriksmodell å fettskräck bestämde jag att det måste göras något åt mina svängiga värden å ögon som bara blev sämre å sämre.


    Började med att jag provar 1månad med high fat å ser vad som händer.

    Jag ÅNGRAR det inte idag snart 1år efter bytet.

    Har upptäckt att när intaget av kolhydrater är under 5gr om dagen så mår jag bäst.

    3 senaste hba1c 4,3 4,4 4,6.
    Äter 2 mål om dagen,inga mellanmål som enligt mig bara sabbar min blodsockerkurva.

    Kör med pump oxå.

    SvaraRadera
  2. Det är värmen, insulinet blir skräp och skulle nu insulinet vara okej så påverkar värmen oss ändå. Samma problem varje sommar här hos mig..

    SvaraRadera