tisdag 11 maj 2010

hög

ska inte skriva så mycket för att jag helt enkelt inte har ork.
har haft sådan huvudvärk idag så jag har knappt orkat att tänka :P

håller på och pysslar lite med mitt projektarbete, det rullar på sakta men säkert framåt :)
nu har jag fått tag i en som jag kan gå kurs för i överlevnad.
ser verkligen fram emot att gå en sådan utbildning :)

dock krävs det ju lite extra fundering från min sida.
hur mycket måste jag sänka ner min bolus på med tanke på att det inte blir några "normala" matrutiner, och jag måste ju kontrollera att jag har en säkerthet för mig själv ifall jag skulle bli låg. jag menar helst ska jag ju ha tillgång till druvsocker, för jag kan lätt säga att jag klarar mig utan att bruka druvsocker så länge jag inte blir låg.

men med tanke på rubriken i inlägget så handlar det om hög.
gjorde en liten miss idag...
satt på körskolan och kände mitt blodsocker sjunka, hade ingen plånbok med mig så kunde inte gå och handla något, och allt mitt druvsocker hade jag lyckats lämna kvar i skolan. så jag kopplade ur pumpen. då var klockan runt halv 3 då.
blodsockret höjdes efter ett tag och jag slapp känningen så denna gången gjorde det inte så mycket att blodsockret sjönk.
kom hem från teorilektion på körskolan sedan vid 7.

efter en liten stund fick jag tag i min slang och fick den i handen...
det var då jag kom på det..
jag hade glömt att koppla på slangen igen.
så tji fick jag..

och ett högt värde på 24 blev det.
håller på och trycka i mitt mig lite insulin så att jag sjunker ner på normal värde igen.
än så länge ligger jag faktiskt kvar på 24.
men tar jag 4 enheter till så lär jag väl sjunka ner lagom mycket.
vi får helt enkelt se vad det blir för något morgonvärde utav det sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar