onsdag 12 maj 2010

en guldstjärna till mig ;)

jag tycker själv att jag faktiskt förkännar en guldstjärna idag.
har faktiskt varit jätte duktig på att kolla blodsockret,
och gladeligen så har det även legat bra ALLA gånger. den har hållit sig mellan 3,2 och 8,1.
men som mest har det legat runt 5-7
så känner mig supper nöjd.

vi gjorde så igår att vi la fram en mätare i köket, så att varje gång det är dags för en måltid så ska jag se min mätare och det ska påminna mig om att ta sockret då.

sedan ska jag försöka att ALLTID bära med mig den andra, brukar ALLTID ta med mig den när jag är iväg hemifrån, men nu har jag tänkt att jag ska bära med mig den och ha den jämte mig även vid sängen. så att den inte bara ligger i väskan.

kanske kan detta få mig att kontrollera blodsockret oftare.
måste säga att det känns jätte bra idag för att jag har kollat mig så många gånger och även legat bra varje gång :)

ska ta och sova nu, det är sent kan man säga.
ligger nere i källan idag, har fått låna ut mitt rum till min moster och min kusin som är på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar