söndag 9 maj 2010

diabetes i 6år

kom på mig själv att jag inte för länge sedan nu har haft diabetes i 6 år.
jag fick diabetes 26 april eller något sådant.

vet iaf att sista april var jag hemma på permission från sjukhuset. det kommer jag alltid ihåg för vi gick ner och tittade på majbrasan och där mötter jag flera klasskompis som hade 1000 frågor till mig och det var jätte roligt att träffa dom :)

tiden går fort.

diabetes i 6år och ALDRIG har jag hamnat i koma,
en och annan syra förgiftning har jag ju haft, och en och annan natt på sjukhuset pga högt blodsocker har det varit.

Men aldrig! ne aldrig har det iaf varit för en diabeteskoma. Det är ju jätte bra ;)
har inte planerat och ha det inom dom närmsta 6åren eller, eller inte i huvudtaget rättare sagt :P

ne mina år med diabetes har väl varit rätt skonsamma jämfört med andra diabetiker kan jag tänka mig. ska inte säga att det har varit lätt,
det är ju ständigt jobb med det och det är ju ständigt känningar och blodsocker och pump påfyllningar och allt vad diabetes innebär, ni med diabetes vet ju själva hur det är.

men varför klaga?? det kunde varit värre..

haha, om det är något jag är dåligt på ibland så är det att klaga :P

det var pizza kväll med diabetesföreningen idag...
och det var....
Jag INTE på! :P

hade tänkt gå på det, hade lite idéer och bidra med,
men skulle upp till stallet och när jag kom hem vid tre som jag redan innan hade bestämt att jag skulle vara hemma till så blev det duscha snabbt och sedan ut på motorbanan för att gå på funktionärsmöte, så det blev ingen pizza..
men det är nog mitt blodsocker glad över, men mina idéer är inte glad över det :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar