lördag 20 juni 2009

trött...

jösses,

är jätte trött i hela kroppen,
vet inte vad det är med mig.

har just varit i gislaved en sväng med syrran och Marcus,
handlade lite och pantade,

Marcus är så pass modig att han tänker låta Johanna färga håret på honom :)

hon sa att hon är så billig när hon gör det, han betalar bara med 1 puss.
men då sa jag till marcus att jag kan göra det utan någon puss,
haha, men det gick han inte med på ;)

förståndigt av honom, han har retats med mig så mycket idag så jag hade aldrig låtit han gå därifrån med en snygg färgning :P
haha.

var ju i stallet med,
blev först riktigt orolig för dammie.

hon låg ner i hagen när jag kom, inget med det ju.
men hon brukar alltid komma när hon ser en och hon rörde sig inte ur fläcken,
och sedan kom jag närmare och närmare och hon forsatte och ligga ner,
ställde mig och klappade lite på henne och försökte smaka upp henne,
men hon gjorde ingen ansträngning för att lyfta på sig.

tillslut fick jag ställa mig och puta på henne så att hon fick lite stöd att komma upp,
då var det ingenting och hon små haltade bara lite.
inget anmärkningsbart fel var det som inte var innan då ja.
och såret såg helt okej ut.
det var inte varmt eller något sådant.

men jag blev riktigt orolig där ett tag när hon inte ville resa sig upp.
då kände man hur hjärtat slog fortare och pulsen ökade.

men nu ska jag faktiskt vara lat,
ska lägg mig ner i sängen och sova lite.

Så ha det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar