lördag 19 december 2009

Ur en bondes synvinkel ;)

ja det fick ja se idag :)
ur en bondes synvinkel ;)

följde med syrran till mjölkgården där hon jobbar cirka 2-3 gånger i veckan på.

cirka 65 mjölkor hade dom.

klev upp 05:30
riktigt skönt faktiskt att komma upp då :)
inge som hellst problem,

det var riktigt roligt faktiskt att vara med och se hur allt går till..

men jag höll på att säga något dumt när vi stod där och mjölkade.

blev erbjuden kaffe och tackade ja,
höll då med på att fråga:
-Har ni mjök?
tur av mig att jag inte gjorde det XD
65 mjölk kor, klart som fasen dom har mjök! haha..
men det vissade sig ändå att det var pulver kaffe och det dricker jag ändå svart ;)

vaknade idag med lite innan klockan ringde utav att jag hade högt blodsocker.
det är iaf nere nu igen :)

men det är otroligt kalt idag :)

ska upp till stallet sedan idag med,
får se om jag hinner frysa ihjäl då ;)

1 kommentar:

  1. Jag har provat den sockerfira men jag blir lika hög efter som om att jag har druckigt den vanliga så vi har inte den hemma mera utan jag får dricka vanlig om jag skulle behöva typ.

    Kram

    SvaraRadera