tisdag 15 december 2009

Hoppande blodsocker.

ja jösses vad mitt socker håller på och hoppar just nu,
jag som för någon dag sedan var så glad över att jag så himla mycket bättre i sockret och att jag till och med behövde ta lägre doser insulin.

men nu!!
nu ligger jag hela tiden på 15 ungefär,
och tar jag runt 8 enheter insulin sjunker jag bara cirka 3 mmol,

så himla jobbigt

idag låg jag på 13,6 när jag slutade skolan.
sedan tog jag bussen hem och en halvtimme senare låg jag på 4,5
då hade jag inte tagit något extra eller så och jag hade inte motionerat eller så,
det är nämligen en sådan kort sträcka där bussen stannar och hem att blodsockret inte reagerar så mycket på det.

men förstår inte hur sockret helt plötsligt kunde sjunka så fort,
hade gått på samma dos sedan 9 på morgonen..

ne det är jobbigt att inte riktigt begripa sig på det,

nu ska jag faktiskt ta och värma lite mjölk och göra mig en kopp choklad,
göra mig en kopp sockerfrichoklad ;)
visste ni att det fanns?

den är minst lika god som den vanliga,
fast godare tycker jag,
för denna smakar inte så söt som många andra gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar