måndag 7 december 2009

ARG!!

hade jag haft tid hade jag skrivit ett långt jäkla inlägg om det här,

såg fort hur många som reagerade över detta,
och länken spreds snabbt om vad denna osmarta människa skrev!

http://lovebyisabel.blogspot.com/2009/11/diabetes.html

tillåt mig att vara arg!!

diabetes är ju så otroligt mycket mer än att "BARA" ta insulin,

nästan ALLA diabetesbloggar jag läser har sett detta och reagerat mycket starkt,
HALLÅ VÄRLDEN!!

låt oss få en diabetesgala så kanske jordens befolkning (åtminstone sverige) blir lite mer införstådda var diabetes egentligen är,

många tror bara att diabetes är "sockersjuka",
att vi inte får äta socker i huvudtaget,
ne ni,
riktigt så är det ju inte,

och en del tror ju att det BARA är till att ta sitt insulin så är allt bra sedan,
MEN NEJ DÅ!!
det är så himla mycket mer,

en sådan här OTROLIGT vanlig sjukdom behöver bli mer upplyst,

jag tänker försöka kämpa något så jäkla otroligt för att få igenom en diabetesgala eller något liknande,

har man inte rätt att egentligen åtminstone begära en reklam på tv eller på radio?
det tycker jag verkligen är det MINSTA man kan begära!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar