måndag 25 april 2011

fel i beräkning

sa ju i senaste inlägget att jag fick diabetes idag.
fel, fel, fel.. det är imorgon. den 26 fick jag "diagnosen" diabetes typ1. självklart har jag ju sprungit runt med diabetes mycket längre än så utan att veta om det.

och ett till fel från senaste inlägget, jo det var det här om dom låga värdena.
alltså det var riktigt härligt på ett sätt att få ett lågt värde, har gått så länge med högt och inte haft känning på evigheter, och personligen kan jag tycka att det kan vara skönt att få en känning då och veta att blodsockret fortfarande kan sjunka och inte ligga små högt hela tiden.
sedan är ju inte själva känning en härlig tidpunkt på ett dygn, men det är ju en helt annan femma. låter nog konstigt för icke diabetetiker, men har en känsla av att ni med diabetes kanske kan förstå lite hur jag menar.

men som sagt, felet från det förra inlägget var väl egentligen inte fel.. men blodsockret har ÅTERIGEN vänt.. JIPPI -_- nu ligger vi högt igen.
jag är riktigt säker på att det är dom här förbaskade nålarna till pumpen och jag börjar allvarligt tallat på att fundera över att släppa taget om min "underbar, fantastiska, helt otroligt lilla vän" alltså pumpen och istället gå över till pennor.


är så fruktansvärt trött på det bara krånglar och hoppar. men samtidigt tror jag det kan bli svårt att gå över till penna.. jag har haft pump i cirka 4,5år nu och man vänjer sig fort vid något.
jag tror jag, iaf i början, skulle få otroligt svårt att få med mig pennor, visserligen brukar jag numera alltid ha med mig en penna i väskan ifall något skulle hända med pumpen. men det här med att ta insulinet.
jag missar ibland att ta insulinet med pumpen i början utan måltiden och mitt under måltiden kommer jag på mig och börjar fundera på om jag tagit insulinet eller inte och då går det ju bara att kolla det på pumpen.
går jag över till penna så kan jag inte kontrollera om jag tagit eller inte, visserligen har jag en penna som kommer ihåg insulindoserna, men till den pennan kan man bara ha insulinsorten humanlog, och det har jag varken något hemma eller något recept på längre.

klockan springer iväg och jag borde nog slut skriva. sängen väntar på mig och åter igen skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar