torsdag 28 april 2011

Diabeteskonsulent

ja vad tiden springer iväg.
idag har det varit en stressig dag. har varit i värnamo en hel dag, eller ja nästan, från 10-16 och så lär det bli nästan varje torsdag numera, plus att några torsdagar blir det ännu längre tid i värnamo efter som vi har styrelsemöte och aktiviteter där och då lär man inte komma hem fören runt 21-22. men vadå tid är ju tillför att spendera ;)

men när jag var färdig i värnamo idag så tog jag första bussen hem till anderstorp, där hämtade mamma mig som hade tagit med sig fika till kvällsen aktivitet med diabetesföreningen, så hon släppte av mig i gislaved i en av våra "lokaler" som heter Furutopp.

ikväll var det diabeteskonsulenten som skulle komma. kanske har ni hört talas om det? Rosita ilvered som även är diabetessjuksköterska på Ryhov i Jönköping.
har ni inte hört om diabeteskonsulenten kan jag tipsa er att söka om det, bland annat har smålandsnytt (tror jag det var) gjort ett reportage med henne.

detta är en helt ny grej och Rosita är förtillfället den enda i hela sverige med detta arbete. hennes uppdrag är egentligen kortfattat att helt enkelt sprida kunskap om diabetes till skolor, så att personal kan hjälpa unga diabetiker med deras sjukdom och på så sätt ska eleverna/barnen kunna få chansen att ha samma möjlighet som vilket friskt barn som helst att klara av sin diabetes i skolan.

mycket med än det här finns väl inte att säga om kvällen. vi var 12st som deltog och det var riktigt roligt att det var "så många".
ni kanske tycker det är få, men med tanke på vilken liten förening vi har och hur få aktiva medlemmar vi har så tycker jag själv att det var en helt ok siffra på deltagare.

ne ni, som vanligt är klockan alldeles för mycket när jag skriver så nu är det dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar