torsdag 10 februari 2011

utbildningsmässa

blodsockret har varit på toppen nivå idag igen, dock högsta värdet på 9,8.
men jag menar vadå, det var ju under 10 ;) och sedan var det ett rekylvärde efter känningen jag hade, det vet jag :)

idag har det varit utbildningsmässa i skolan och vi har sprungit runt som idioter över allt.
men det har varit kul. det är dock otroligt hur varmt det kan bli när det är så mycket folk där.

vi hade riggat upp vårat omvårdnads skelett 1 en rullstol och skrivit en pratbubbla till honom:
- vilken tur, det erbjuds friskvård och rehabilitering på programmet.
lite så där lagom dålig humor som våran lärare kom på ;) men det var lite roligt, och det var många som fick sig ett gott skratt.

det var rätt lite folk på mässan detta året, men lite elever hade vi inne som var intresserad utav omvårdnad, eller vård och omsorg som det så fint ska heta nu ;)
vi vissade upp venprovtagning, blodtryck (tror jag.. :P), HLR, alternativ medicin, bilder från ett projektarbete m.m
dock var vi dom enda omvårdnads eleverna som var inne så vi hade mycket att göra. både 1:orna och 2:orna är ute på APU.

jag har faktiskt även tagit tag i att beställa min studentmössa nu ;) det kan man ju säga var på tiden ;) fick efter beställa min för det gick inte beställa genom skolan längre. men det gjorde inte så mycket ;)

nu ska jag snart gå och lägga mig hade jag tänkt, är ledig imon från skolan som kompensation för utbildningsmässan idag, och nästa vecka är det ju lov ;) så jag ser fram emot att gå och lägga mig och veta att jag kan ta det lugnt imon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar