lördag 5 februari 2011

lugn dag

idag har det varit en riktigt lugn dag. inte gjort något mer än nödvändigt.
hjälper mamma och lagar mat just nu.. eller tja jag smet undan från arbetet och ställde mig här istället ;)

igår var vi iväg och partajade i Hestra, eller på Höganloft som det heter som ligger vid våran skidbacke, där hade dom premiärkväll för afterski :)
och även fast jag inte åker skidor eller någonsin kommer göra det så var vi ändå där ;)
mycket folk och trevlig stämning.

så idag är jag trött och har inte haft någon lust att göra något annat än att bara ta det lugnt, kan ju mycket ha med vädret att göra även ;)
så det har blivit att få höja procenten på pumpen lite eftersom man inte rört sig lika mycket som man brukar.

har även försökt använda bolusguiden i pumpen. verkar smidigt, tror jag ska prata med diabetessjuksköterskan när jag träffar henne om två veckor och be henne hjälpa mig att ställa in dom där inställningarna bättre.

har legat jätte bra idag förutom för cirka 1h sedan, då låg sockret helt plötsligt på 16,6 bara så där. så fick ta lite extra och när jag mattade in blodsockret i pumpen genom bolusguiden så gav den mig förslag på att kolla ketoner och överväga att ta injektion istället. det är ju en riktigt bra grej egentligen att den säger till en det, för ibland tänker man inte så långt när man ser ett högt blodsocker och är supper stressad.

ne får väl ta och fortsätta att hjälpa mamma med maten nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar