söndag 13 februari 2011

föreläsning

föreläsningen jag var på igår var fantastisk :)
trots att hon bara vissade en film så fick jag nästan all information jag behövde.

hon har även förklarat hur man ska träna för att få hunden att reagera på blodsockret.
så nu blir det hård träning med King ;) spännande att se om han kan lära sig det.
hade ju varit supper bra egentligen.

en bullmastiff som diabeteshund ;) hade inte det varit något.
helt fel hund egentligen om man tänker efter för arbetet. intryckt nos och inte alls lika bra luktsinne som många andra hundar har. med dom säger ju att rasen spelar absolut ingen roll och King har många gånger tidigare visat upp sin kunskap med att använda nosen på ett mycket bättre sätt än jag sett någon annan bullmastiff göra.
så det kan bli spännande och se om det kan funka :)

funderar på att ge med iväg ner till gymmet och springa på löpbandet för jag känner mig så otroligt rastlös. får se om tiden räcker till för det, för jag har egentligen mängder av saker jag behöver göra som tar sin lilla tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar