torsdag 3 februari 2011

diabetessjuksköterska

var hos diabetessjuksköterskan idag igen.
gillar henne, det var andra gången jag träffade henne nu :)

har bokat in en tid om 2 veckor till henne igen och sedan har vi en till tid 2 veckor efter den tiden :)
vi har sagt att vi ska köra med täta kontakter, och det kan man ju säga att jag har ;) det är nog inte så många som träffar sin diabetessjusköterska så ofta.

fick lite internetadresser till pumpföretag, så ska läsa lite om pumparna och bestämma mig för vilken jag är intresserad utav och sedan ska vi titta på den lite mer och prata om den nästa gång jag träffar henne och efter det så blir det att hon bokar upp ett möte med det företaget så kommer en och visar mig allt om pumpen.
har haft min pump i 4år nu och skulle den gå sönder nu så har jag ingen garanti utan då står jag där utan pump. därför är det nu dags att för nya den :)

finns väl inte mycket mer att ta upp om möttet med henne. mamma var dels med denna gången, men hon satt "rätt så" tyst faktiskt ;) det var en gångs grej att hon följde med.
tycker det är rätt skönt att gå själv och kunna få känna lite mer ansvar för sin egen sjukdom.

sedan finns mamma och pappa fortfarande med mig och tjatar och påminner mig om blodsocker m.m
och jag kan lova att jag skriker många gånger åt dom att inte lägga sig i ;)
men har en känsla av att jag inte är ensam om att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar