tisdag 30 november 2010

ligger i sängen på mitt rum i värnamo.. ska jobba dag imorgon så fick åka hit redan idag.

just nu mår jag inte alls bra..
inte någonstans..
trött i kroppen..
huvudvärk, törstig, ont i rygg (egentligen ont över allt), ont i magen m.m

varför? tja ni diabetiker fattar nog direkt att detta rör sig om hyperglykemi (högt blodsocker)

känns som man druckit flera liter vatten och sprungit på toa minst 100 gånger.. men det där är ju en väldigt överdriven siffra.. men tillräckligt många gånger.

har tagit fram insulinpennan och tagit några enheter för att vara 100% säker på att man får i sig insulinet. pumpen och nålen är jag rätt säker på att det fungerar som det ska, men det känns alltid som ett säkert kort att ta med penna i sådana här fall.
får se hur lång tid det tar innan man mår bättre..
oftast brukar det nog röra sig om cirka 30-45min innan man märker någon för ändring.
så det är väl bara att vänta och se.

ska nog slå på en film i väntan på att sockret ska sjunka.. får ta ett nytt värde om cirka 30min för att se så att det är påväg neråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar