torsdag 25 november 2010

Hej på er alla.

tiden bara springer iväg och jag har inte hunnit skriva någonting knappt.
jobbade kvällen igår och kom innanför dörren runt 22:00 och då kände man sig inte så pigg på att skriva med tanke på att man skulle upp tidigt på morgonen nästa dag för att jobba dag.
så det blev sängen med en gång nästan.

idag har jag som sagt då jobbat dag och direkt efter jobbet blev det att gå till affären för att handla lite smått till middagen och sedan behövde jag även ett paket druvsocker eftersom jag lyckats ta slut på det jag hade när jag jobbar.

sedan blev det att laga mat och medans det blev färdigt tog jag mig en snabb dusch och sedan blev det middag och nu så här efter middagen kände jag att det var nog dags för ett inlägg i bloggen.

har nog inte så mycket att skriva egentligen, min lärare var på min avdelning idag och vi hade ett sådant samtal som vi alltid har ungefär i mitten av praktikperioden.

blodsockret har legat supper bra idag och det känner jag ju mig inte direkt missnöjd med ;)

föresten så pratade vi idag under en av dagens raster om magsjuka och en av dom mycket trevliga sjuksköterskorna som med har diabetes typ 1 berättade om att hon behövt läggs in på sjukhuset alla gånger utom 1 gång när hon fått magsjuka.
har hört många som säger att dom behövt göra det och jag har även hört dom som blivit jätte dåliga med blodsockret.
jag har haft turen att aldrig få magsjuka under mina år som diabetiker "peppar peppar" är väl bäst att lägga till med ;)
men jag undrar hur jag skulle reagera om jag får det, jag undrar om jag hade kunnat klara av det själv eller om jag hade behövts bli inlagd på sjukhuset..
förhoppningsvis slipper jag väl bli magsjuka någon gång,
men chansen att jag ALDRIG blir det under resten av mina levnadsår är nog väldigt liten ;)

usch vad tiden går sakta.. ska nog ta och sätta igång en film och krypa under min zebrafilt.. kanske göra en kopp te med.. det hade ju inte varit fel ;)
och lite vätska skulle nog göra mitt gott.. förutom allt detta kaffet som man dricker när man jobbar så är det inte många liter vätska jag får i mig.. får inte ens i mig 1L..
det är lite dåligt.. där har jag något att jobba på..
om man tar idag som ett exempel så har jag bara druckit 2 glas light saft förutom allt kaffe då ;) och dom glasen drack jag alldeles just till middagen.

ne.. för att detta inte ska bli ett ännu längre allmänt ointressant inlägg så tror jag att jag slutar skriva nu för dagen ;) får se om det dimper in något annat intressant att skriva om idag, i vilket fall som helst så ses vi i nästa inlägg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar