tisdag 16 november 2010

Sitter i skolan nu och det är snart dags att gå och ha lunch rast.
vi har en lång håltimme på över 2h och det är ju lite så där lagom segt.

igår jobbade jag kvällen och kom inte hem fören runt 23..
så när man kom hem var det bara att slänga sig i sängen.

men när jag jobbade igår så kände helt plötsligt av att jag blev supper törstig, trött, huvudvärk och värk i kroppen.
som sagt det första man tänker på då är blodsockret.
så jag tog blodsockret och det var rätt mycket högre än vad jag hade räknat mig. det låg på HI, vilket motsvarar ett värde över 28 mmol/l
så det var bara till att trycka fram lite insulin på pumpen och sedan vänta på att det skulle sjunka.

och efter cirka 1,5h var blodsockret nere på en bra nivå igen.

imorgon är jag ledig från praktiken för vi ska ha salskrivning i svenska.. jippi -_-
jag ser alltid till att stänga av ljudet på pumpen och på blodsockermätaren innför sådana saker.
vill dels inte störa andra och sedan inte behöva dra någon diskution om att det inte är en mobil/mp3 utan en insulinpump/blodsockermätare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar