söndag 5 december 2010

batterihaveri

åter igen har bara tiden sprungit iväg för en och jag har inte hunnit skriva något här i bloggen.
men nu har jag iaf tid till det så då får jag väl passa på ;)


i torsdags och fredags har jag under praktiken fått jobba på en annan medicin avdelning tillsammans med min handledare, det var väl egentligen rätt avdelning för mig och där borde jag känna mig hemma för det är väldigt många personer som hamnar där som har diabetes.
så det är mycket insulin och blodsocker som gäller på den avdelningen.


men nu är jag hemma igen och när jag kom in på mitt rum i fredags så väntade ett stort kuvert på mig..
i kuvertet låg det några insulinsprutor som jag skickat efter.
men inte vilka insulinsprutor som helst utan värdens minsta insulin spruta.


jätte smidigt.
finns att skicka efter en provförpackning på
http://www.insulution.com/


igår var jag och några kompisar till mig iväg på något som heter "Gisleparken" och är vårt lokala dans/festställe"
denna kväll var den bloggerskan Kissie som skulle komma.. kan väl inte säga att det var så jätte mycket att titta på och det var otroligt lite folk mot vad det brukar vara ;)

vi var där innan klockan 22.00 efter som det var fri entré då.
direkt när vi kom in på parken så skulle folket in på toaletterna och när vi står där inne hör jag plötsligt hur pumpen börjar låta, jag får upp den och inser att det är batteriet som felar. har fortfarande ingen aning om vad som hände men helt plötsligt dog bara insulinpumpen och jag stod där med en ofungerande insulinpump.
eftersom jag inte hade klarat mig länge utan pumpen var vi/jag i desperat behov utav ett batteri
så vi begav oss till vakterna och så plötsligt var jakten igång efter ett batteri.
vakten vi tog kontakt med var släkt med en av tjejerna som var med mig under kvällen och vi lyckades få tag i ett batteri hemma hos min kompis morfar. så inom 15 minuter efter att problem hade blivit upptäckt var det redan löst och vi kunde äntligen springa iväg ut och dansgolvet och leva livet.

så dagen slutade fantastiskt bra trots en dålig och lite småt stressande start.
jag hade redan under förfesten haft ett blodsocker värde på HI vilket motsvarar ett värde över 28 på min blodsockermättare, så en insulinpump kunde vara väldigt bra att han under denna kvällen.

tur att allt går att lösa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar