fredag 12 november 2010

Hej!

hade tänkt att jag skulle skriva igår, men självklart fungerar inte internetet för det -_-

men idag fungerar det ;) så nu tänkte jag skriva lite.

har ju praktik som sagt och bor inte hemma dom dom dagarna då jag jobbar utan har ett rum på ett av Folk högskolans bostäder.
fick en smärre chock när jag klev in på rummet första gången..
"Ska jag bo här??!" tänkte jag..
men när jag väl kom tillbaka sent på kvällen efter praktiken så hade mamma varit och lämnat mina saker och när man väl fått fram sina grejor så kändes det helt okej.

visst att det är lite tomt och trista och det hade varit fint med något på väggarna,
men det är ju bara 5 veckor ;) och 1 vecka är ju redan avklarad nu.

i övrigt storm trivs jag på min praktikplats.
har en placering på en Medicinavdelning på Värnamo sjukhus.
jag brukar visserligen alltid trivas på mina praktikplatser men just här känns det som om man har lite mer kol än vad man haft på dom andra ställena
det är lättare på något vis.. antagligen är de väl det eftersom man varit iväg på så många olika ställen tidigare nu och haft praktik och man har lärt sig lite av det ena och det andra.

men jag ser fram emot mina fortsatta kvarstående 4 veckor där :) ska bli kul att få lära sig MER!!

jag gör alltid så numera när jag har praktik att jag informerar om att jag har diabetes, jag informerar kanske inte det till alla, men MINST till min handledare. det är alltid bra att någon vet om det.
fast ska ärligt säga att min senaste praktikplats på vårdcentralen i gislaved så sa jag aldrig till min handledare att jag hade det.. sa det till diabetessköterskan när jag hade en dag med henne ;) men det var ju uppenbart att jag var tvungen att säga det när hon frågar mig hur mycket jag kunde om diabetes ;)
men det var trevligt för den diabetessköterskan hade ju själv diabetes.

har även gjort så att eftersom jag inte bor hemma alla dagar så har jag diabetes saker med mig, med andra ord grejer till pumpen och extra stickor till blodsockermätaren.
sedan har ju självklart insulin med mig.
och det brukar jag alltid förvara i kylskåpet.. men det känns lite väl riskabelt och även oansvarigt att förvara en sådan viktig och även farlig sak i ett allmänt kylskåp där folk som jag inte ens känner har tillgång till.
att jag säger farliga saker är för att har man inte diabetes och skulle ta insulin så skulle man bli väldigt dålig.
så mitt insulin förvarar jag inne på mitt rum i en kylbox :)

ska hem idag från Värnamo.
ska bli skönt att sova i sin egna säng :)
men innan jag lämnar Värnamo blir det en tur på Laser blast med några kompisar :)
det ska blir riktigt kul, vi var några stycken som gjorde det för ett tag sedan och jag kan ju inte säga att man kom ut ur rummet "UTAN" ett leende på läpparna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar