onsdag 21 september 2011

onsdag

veckan rullar på och snart är det helg igen.

i måndags var det som vanligt ridlektion och jag fick rida en ny liten grabbat, ur gullig är han enligt min åsikt. dock blev själva ridningen inte lika rolig. kämpade på ett bra tag men kände bara hur orken försvann åter upprepade gånger ur kroppen.

hade helt enkelt ett lågt blodsocker och det tog mängd utav mod för att ropa till mig våran nya ridlärare och snabbt dra hela historian om att jag hade lågt blodsocker.
turen för mig vad att hon var bekant med diabetes och jag behövde till och med bara säga att jag hade lågt blodsocker och hon frågade då genast om jag hade diabetes och om hon skulle hämta något att äta till mig.

så nu vet båda utav mina ridlärare om min diabetes vilket egentligen är väldigt bra.
när jag sa till ridläraren att jag inte orkade forsätta så var det bara 10 minuter kvar på lektionen så jag hoppade av och gick tillsammans med den lilla ponnyn ner till stallet för att äta druvsocker.

har lämnat två paket inne i sadelkammaren ifall det skulle vara något någon gång och denna gången hade jag ju faktiskt nytta utav det.

i övrigt så känner jag att det värker i min rygg just nu. har bytt fäste till pumpen idag så börjar få misstankar om att min blodsocker nog är för högt. får väl ta tag i att kontrollera det så jag kan försöka få ner det eftersom jag börjar jobba om 1h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar