torsdag 15 september 2011

mer recept

eftersom lilla madelen efter sökte dom andra två recepten jag gjorde så tänkte jag att jag får väl dela med mig av dom då ;)

så här kommer dom!

smoothie: 2 portioner

ingredienser:
250 gram (färskost) Kesella
150 gram Havredryck
2 dl Hallon frysta
1 dl Blåbär frysta
3 msk (Koncentrerad) Saft osötad el m sötmedel
0,5 dl (Naturell) Hallon

blanda allt och mixa. häll upp i ett glas och ställ in i kylskåpet ifall man inte ska dricka dom med en gång.


och sedan var det Istet som är minst lika simpelt som att göra vanligt te ;)

1. Koka 1liter vatten
2. lägg i 4 Earl grey tepåsar (eller något annat te)
3. Tillsätt funlight saft, Tropical fruits (under provsmakning)
4. Kyl ner i kylen eller med isbitar
5. Servera och njut
går exprementera hur mycket som helst med vilka te sorter man vill ha. själv hade jag ett te med smak av jordgubb och citron och det blev jätte gott det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar