onsdag 14 september 2011

ännu en onsdag

jaha, nu har ännu en Onsdag passerat och inte har det hänt så mycket idag inte.
varit i stallet och blivit tokig på mitt blodsocker är väl vad dagen innehållit ;)
ne lite mer har väl sket.
men jag måste nog dock påstå att blodsockret inte varit det bästa idag.

både rejält höga blodsockervärden och lite små höga, men framför allt har det varit väldigt små segt att få ner det till en bra nivå igen.
senast jag mätte mig låg jag upp på 17,6 och jag kan ju inte säga annat än att man bara känner besvikelsen rasa ner vid sådana här värden.

så himla glad jag egentligen hade blivit om jag iaf kunde få gå och lägga mig med ett blodsockervärde under 10. då hade jag känt mig riktigt nöjd med tanke på dagens övriga värden.

jag tänkte på att jag gav er ett middagstips igår och berättade även om att jag hade gjort iste och smoothie. idag har faktiskt min kreativitet forsatt och jag har lyckats knåda ihop ett bröd, om jag ska vara ärlig så var det bakmaskinen som sköter knådandet men det var ju faktiskt jag som tog tag i att sätta igång allt, så lite ära ska jag väl ändå ha för det där brödet.
gott blev det med, tog mig ett litet kvällsmål som jag sällan gör och passade på och smaka på brödet.

hade egentligen tänkt laga mat idag med, kyckling med chiliyoghurt. men insåg när jag hade skrivit inköpslista att plånboken låg i volvon och det var ju mamma ute och for i. så det blev snabbt och enkelt makaroner och falukorv istället ;)

följde med min kompis till stallet idag med som sällskap och tänka sig vilken tur jag hade idag så hade inte lilla Dammie blivit riden så vi red ut båda två på en skogstur i stället i blåsten. men det var faktiskt riktigt mysigt!


(Dammie )

så lite nytta har jag väl inte gjort idag. känns ändå som jag kanske inte slängt bort dagen helt totalt?

imorgon har jag besöka Värnamo på listan och fredag, lördag och söndag blir det jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar