fredag 16 september 2011

dags för sängen

Idag har jag haft lite bättre värden iaf.

vaknade upp med ett värde på 5,6. kunde ju inte bli bättre!
forsatte ha rätt bra värden (under 10 iaf) ända fram tills jag kom till jobbet.
kändes plötsligt muntorrhet och kollade värdet, 20,1 var det helt plötsligt då och ändå hade jag inte ätit någonting sedan min bra värden.

men men, har blodsockret bestämt sig för att jäklas med mig så gör det även det!
nu ligger jag iaf på 11,1 och jag tycker det är ett okej värdet att somna. för i dag har jag ingen lust att sitta uppe och vaka över något blodsockervärde med tanke på att jag börjar jobba vid 7 imorgon.

tog faktiskt 0,3 enheter med pumpen så lär ju få ner det under 10 i natt. i huvudtaget brukar jag ALLTID har mycket bättre värden när jag sover. jag går även på mer insulin på natten än vad jag gör under dagen vilket är väldigt annorlunda jämför med andra personer med insulin pump.
men mitt blodsocker fungerar bäst så. jag kräver mer insulin på natten och nej! jag är inte uppe och skåpsäter mitt i natten så det beror inte på det ;) har alltid varit så sedan jag skaffade min insulinpump.


det var en härlig dag att jobba idag faktiskt. inte nog med att värdet var underbart (och man egentligen ville vara hemma och njuta utav det) så kändes det bara som att allt gick undan och funkade bra och det som kunde gjorts bättre, ja det blir bättre nästa gång istället. härligt när man kan för en gång skull kan gå hem och känna sig nöjd och känna att man gjort en bra insats under dagen.
inte varje dag man har den känslan!

så förhoppningsvis sover vi gott på den känslan och hoppas på en minst lika bra dag imon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar