onsdag 2 mars 2011

sockerfri choklad

lyxade ju till det i söndags för mig själv och köpte sockerfri choklad
riktigt god var den. tog 2 bittar och sedan var jag nöjd, så jag kan nog avnjuta den nästa helg med ;)


sitter och skriver kortfattat om mig själv till diabetes-nytt som våran lokala diabetesförening har som utskick till att medlemar.
kan ju säga att det inte var så lätt. jag tycker det är så svårt att skriva om sig själv och sedan ska det bara vara 5 rader och ibland kan det vara riktigt svårt att hålla sig kortfattad.
som en fråga:
Varför jag gick med i styrelsen
när jag tänkte efter var frågan rätt uppenbart. med det var svårare att vara kortfattad. sanningen är väl den att jag gick med för att jag först och främst vill samma som jag vill med denna bloggen

1: få kontakt med fler diabetiker
2: utbyta erfarenheter mellan varandra
3: vara aktiv och öppen om min sjukdom
finns nog flera anledningar till varför jag egentligen driver en blogg. men dom är väl dom största. men varför gick med i föreningen då förutom dom 3 sakerna? ja självklart var det för att föreningen låg i riskzon för att läggas ner, det var alldeles för få intresserade och för lite aktivitet bland medlemmarna. jag kan ju ärligt säga att jag är en av dom. när jag tänkte efter insåg jag att jag har varit medlem länge i min diabetesförening men jag har ALDRIG varit med på något.
en gång anmälde jag mig till en ungdomsaktivitet som var ridning. men den blev aldrig av eftersom personen som hade hästarna blev sjuk.
men jag kände som sagt när jag blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att gå med att varför inte? jag har absolut inget att förlora, det är som sagt kanske på tiden att jag drar mitt strå i stacken och blir ÄNNU mer öppen med min sjukdom.
ensam är det svårt, men tillsammans är det lättare.

Ne nu orkar jag inte sitta här mer.
var hemma från skolan idag eftersom jag hade feber. har legat i sängen hela dagen tills mamma kom hem, då bad jag henne faktiskt att köra ner mig till min praktikplats för jag tvungen att prata med dom och höra när jag skulle komma första dagen eftersom jag börjar på måndag. ska bli kul med lite praktik igen.

imorgon ska jag till diabetessköterskan igen.. var och tog ett nytt HBA1C i tisdags och jag väntar med spänning tills imon och se resultatet...
jag vet inte vad jag sak tro om det. jag hoppas bara att det ligger bättre än förra gången.

Ne som jag sa innan, nu är det dags att villa lite igen, förkylning tar ju ibland kål på en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar