onsdag 16 mars 2011

Jobbiga dagar blir till underbara dagar

igår var blodsockret helt katastrof! helt totalt förstört och högt.
Våran hund var dålig här hemma och varit det sedan helgen och idag då hade vi tid inbokat till veterinären för avlivning..
och jag tror att det var det som låg bakom dom höga blodockervärdena.

så hade tagit ledigt från praktiken i cirka 2h för att kunna vara med på det.
Ungefär samma tid som jag började jobba tog jag min väska och cyklade ner.

våran mirakel hund hade gjort det igen. det blev ingen avlivning. så jag cyklade glatt ner till praktiken istället.
det var nämligen så att både igår och idag så hade han helt plötsligt blivit mycket piggare och gladare. vi hade inte hjärta att riskera att avliva en hund som kanske gick att rädda trots att han är väldigt gammal.
så istället blev det en ordentlig undersökning hos veterinären och det vissade sig vara en mycket kraftig infektion i urinledarna.
så penicillin blev det som gällde istället.

och bara någon timme efter att detta beslut hade blivit taget så sjönk mitt blodsocker ner till en bra nivå.

tänk vad mycket som påverkar blodsockret.
det var även därför jag inte orkade skriva så mycket igår i bloggen.

och inte kunde jag sova på kvällen, så istället satt jag och uppdaterade diabetesföreningens facebook sida som jag berättade om igår.

Taco <3

3 kommentarer:

  1. Vilken mirakelhund!! :D Fantastiskt!!

    Ja, det är ju faktiskt så att allt påverkar blodsockret! För några veckor sedan blev vi tvugna att ta vår katt till veterinären, ganska akut, pga urinsten.. och den dagens bs-värden ska vi inte ens prata om.. :)

    SvaraRadera
  2. Å,vad skönt att Taco orkar leva vidare! :)

    Ja stress och press påverkar mitt bs jättemycket med. Det är inte bara hur man äter och rör sej som spelar roll.

    Hoppas att hunden din blir frisk snart med hjälp av pencilin!

    SvaraRadera
  3. Taco, vilket fint namn =)
    Ja, det finns mkt som påverkar helt klart!!
    Tur att allt gick bra.

    SvaraRadera