söndag 25 april 2010

Hemma från Stockholm

ja nu var man hemma från Stockholm igen :)

det var riktigt häftigt.
vägen upp fanns inte så mycket att säga om, vi blev hämtade av dom vi skulle åka med (madde, hennes bror och hans flickvän) och sedan bar det av.
när vi väl var framme så ringde vi volontären och fick en biljett och åkte sedan ett varv och konstaterar att den parkeringen han sa att vi skulle parkera på byggdes om, så vi fick åka till baka till "Golden Gate" och fick parkera där vi istället.

sedan fick vi biljetter och fick gå in. man fick gå in på röda mattan faktiskt ;) och väl där inne stod det en vakt i kostym och innan för honom satt det vakter lite över allt. sedan åkte vi hiss upp till Logen och väl där uppe gick vi i en lång korridor (man kunde inte missa att globen var rund eller så ;) )
vi stannade vid "Min stora dags" egna loge och blev insläppta.
riktigt lyxigt och vi var högst uppe och hade riktigt god ut syn.
(tyvärr blir det inga bilder därifrån, för jag ville inte ta med min kamera eftersom den hade så stark blixt som kanske hade stört dom andra som var där med och det var för mörkt att fota utan blixt, och för det tredje hade jag inte tid att fota ;) )

inne i logen blev vi bjudna på dricka, chips och godis och även frukt och längst in i logen (Mot scenen) var det glas så att man såg hela arenan. det var en liten liten trappa ner där det fanns 5 stolar och där satt man om en kung och hade JÄTTE bra utsikt.
säger bara att det var helt otroligt, och The Bounce var riktigt duktiga.

bland det häftiga var att i en del av publiken hade dom satt fullt av dansare, men det fick man inte veta fören i slutet.
så mot slutet av föreställningen riktade dom ljuset mot den del av publiken och plötsligt ställde alla sig där upp och började dansa. helt otroligt häftigt var det, riktigt jäkla snyggt verkligen.

lägger upp lite videoklipp från uppvisningen, inget är ju filmat av mig eller någon annan av oss som var i logen, men ni får åtminstone se hur det var.




en av mina favorit delar av hela föreställningen, riktigt bra var den.


Här har ni en bild från Logen.. barnen på bilden har absolut inget med denna gång och göra.. hittade den på min stora dags hemsida och tänkte använda den för att vissa hur logen såg ut, eller rättare sagt var man satt under föreställningen i logen, för bakom bilden är det stolar, bord och lite så ;)

efter att föreställningen var slut så åkte vi hem till en släkting till Madde. när vi kom såg gav vi oss och äta nästan med en gång, hamnade på en pizzeria/restaurang
åt en plankstek och drack en cider, så igår beställde jag inte min första cider ;) haha inget med ju :P
hon bad att få titta på mitt legg, sedan räckte hon det mot mig och drog sedan snabbt tillbaka det igen och sedan sa hon: Vilket datum är det idag??? 24 svarade vi.
fyllde ju år den 23 så hon fick tänka efter en extra gång om jag verkligen hade fyllt 18 och fick beställa in.

resten av dagen finns inte mycket att säga om.
blev en hemresa vid klockan 12 och stannade på 4 ställen på vägen hem, första stället var något som hette Brunesborg eller något sådant, dom andra köpte bland annat lite cider där, andra stället var vid mantorp, skulle egentligen äta men var tydligen dyrt så blev inget, tredje stället var Rasta tror jag det hette, ett matställe någonstans på vägen XD fjärde stället var utanför gränna, där vi skulle köpa polkagris och egentligen var det ett femteställe med, Jönköing, för dom andra ville köpa HV SM tröja.

ja sedan blev det hem och nu sitter jag här och ska strax sova.
har varit mycket roligt och det har som sagt varit jätte kul :)

tog lite meningslös bilder på vägen hem, men dom struntar jag i att lägga upp här :)

ber om ursäkt om det är något som är jätte dumt i texten.. men orkar inte riktigt läsa igenom den just nu iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar