fredag 23 april 2010

Diabetes hela livet..

lovade ju och tipsa er om denna underbara bok som jag hittade på biblioteket igår :)
och här kommer den:
Diabetes hela livet hetter den.

på baksidan kan man dels läsa det här:
Det är ju bara att ta sitt insulin varje dag i rätt tid och rätt mängd. man ska förstås äta "rätt" utan att någonsin "fuska". kontrollera sitt blodsocker regelbundet och självklart motionera ofta. sedan är det faktiskt bara att balansera detta så att blodsockret aldrig blir för lågt eller för högt. naturligtviss ska man göra det här varje dag resten av livet och någon semester för att koppla av ifrån det kan man förstås inte räkna med.


bara inledningen på baksidan får en diabetiker att känna sig otroligt träffad tror jag.
jag fastnade genast för boken och jag tänker absolut låna den från biblioteket någon gång och läsa den, för jösses vad mycket klokt det var skrivet i den.

  • man kan dels läsa i den om
  • Hur stress påverkar diabetesen
  • diabetespoliser
  • depression och diabetes
  • motivation vid diabetes
  • ursäkter för utebliven motion och hur hindrena kan övervinnas
  • nio rimliga skäl att avsky blodsockerkontroller

finns så otroligt mycket bra i den helt enkelt :)

säger bara en sak!!
LÄS DEN!

jag tror den är värd det, den verkade vara skriven på ett sådant himla bra sätt och det är egentligen en bok för att motivera diabetiker som helt enkelt tappa motivation och för att lyfta upp en när sjukdomen känns som jobbigast.
och jag har bara bläddrat igenom den och fastnade ändå genast för den,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar