torsdag 25 februari 2010

godnatt

ja nu är det strax dags att sova :)

tänka bara blogga lite snabbt för att inte tappa taget om det igen :P
kan ju faktiskt försöka blogga lite oftare än vad jag gör ;)

det gjorde jag ju ett tag,
men nu känns det som om jag inte har så mycket att skriva om.

men det är ju egentligen en stor lögn.
för inom området diabetes så finns det ju så himla mycket och skriva och diskutera om.

idag fick jag första frågan anknytande till min diabetes..
inte många frågor,

vi var bara två inne i personalrummet som hade lunch rast just då (jag och en annan ;) )
och jag tog upp pumpen och tryckte fram en fyra enheter.
när jag la ner pumpen i fickan igen så frågade hon om det var en insulin pump,
ja svarade jag då,
fungerar det bra? undrade hon då,
ja sa jag då med lite väl överdrivet nickande som vissade hur mycket jag gillade min pump XD

och sedan var det inga mer frågor om diabetesen.
får väl se hur det går imon ;) för som sagt så ska jag vara med diabetessköterskan då :)

men nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar kliva upp imon, fast jag måste ta ett socker först känner jag, för det känns torrt i munnen...
kanske ligger högt?
hoppas inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar